רפואת שיניים משמרת

רפואת שיניים משמרת הינו תחום ברפואת השיניים אשר מתייחס לתחזוקה הכללית של חלל הפה. מדובר בטיפולים אשר נועדו לשמר את חלל הפה במצב בריא ולסלק חיידקים או גורמי סיכון לפני שהם גורמים לנזקים חמורים יותר. בתוך תחום רפואת השיניים המשמרת נכללים טיפולים כמו שחזורים ("סתימות"), טיפולי שורש וכדומה.
חשוב להבין כי בכדי לשמור על מצבו הבריא של חלל הפה, יש לבצע בדיקות מקיפות באופן קבוע ולשמור על הרגלי בריאות כמו צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי, הרגלי תזונה נכונים, המנעות מגורמי סיכון כמו עישון, אלכוהול וכדומה. בבדיקה התקופתית רופא השיניים מבצע בדיקה קלינית של פה המטופל תוך שהוא נעזר בצילומי רנטגן, מזהה בעיות שמתחילות להתפתח ומטפל בהן באופן מהיר ומיידי בטרם המצב הופך להיות מורכב וקשה יותר.

אילו טיפולים נכללים בתחום רפואת השיניים המשמרת?

ד"ר תומר לישה מבצע מגוון רחב של טיפולים בתחום רפואת שיניים משמרת כגון:
  • שחזורים מחומרים מרוכבים -קומפוזיטיים ("סתימות לבנות")
  • ציפויים מחומרים קומפוזיטיים לשיניים קדמיות
  • שחזורי אמלגם
  • שחזורים יצוקים מחרסינה או מחומר מרוכב
  • טיפולי שורש מקצועיים
  • שחזור שן לאחר טיפול שורש במבנה מיידי או יצוק
  • סילוק רובד ואבנית וטיפולי חניכיים לא כירורגיים

למה דווקא ד"ר תומר לישה?

ד"ר תומר לישה בוגר הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב, הינו רופא שיניים מנוסה, שעובד בצורה יסודית וקפדנית ומשתמש בחומרים האיכותיים ביותר על מנת להבטיח לכם כי הטיפול יבוצע על הצד הטוב ביותר ולא תצטרכו לבזבז זמן או משאבים מיותרים.
מעבר לכך, אחד הדברים עליו נותנים מטופלים רבים את הדגש הוא היחס. ד"ר תומר לישה מקפיד על מתן יחס אדיב ומקצועי לכל מטופל ומטופלת, הוא קשוב לצרכים ולחששות של כל אחד ועושה הכל על מנת שהטיפולים יעברו בצורה נוחה עבור המטופל ובאופן נעים. וכפי שמגדירים זאת מטופלים רבים – אצל ד"ר לישה הם עוברים "חוויה מתקנת" לעומת ביקורים אצל רופאי שיניים אחרים, כאלו אשר גרמו להם לדבריהם "לטראומה" ופחד מביקורים אצל רופאי שיניים.

טיפול שיניים שמרני, לא אגרסיבי

הקו שמנחה את ד"ר לישה הוא טיפול שמרני כמידת האפשר. הוא יתאמץ לבצע מה שניתן בכדי להציל את השן הטבעית ולהעניק למטופל את הטיפול הטוב והנכון ביותר תוך המנעות מטיפולים חודרניים ואגרסיביים, מה שחוסך למטופל זמן, כסף וכאבים.

שאלות נפוצות בנושא: רפואת שיניים משמרת

איזו סתימה מומלץ לבצע :לבנה או אפורה?

כמו בהרבה מקרים, גם כאן אין שחור או לבן, ויש לתת את הפיתרון הנכון עבור כל מצב. לסתימות לבנות יש יתרון אסתטי בעיקר אך לסתימות האפורות ("אמלגם") קיימים יתרונות רבים שהופכים אותן לטובות יותר במקרים מסויימים ובעיקר כשמדובר באיזורים אחוריים שלא נראים לעין בחיוך או בדיבור ושעומדים בעומסים גדולים. גם את הסתימות האפורות ניתן ללטש, דבר שמשפר מאוד את מראה הסתימה.

מתי צריך להחליף שחזור ("סתימה")?

בעיקרון, אם סתימה מתפקדת באופן תקין ולא קיימת בעיה במבנה שלה או בחומר השן שסביבה אין חובה להחליפה. אך אם קיימת עששת (ריקבון) מתחת לסתימה או אם היא סדוקה או בעלת מבנה לא תקין יש להחליפה. במידה וקיימת סתימה עם בעיה אסתטית כגון סתימה אפורה (בעיקר באיזור הקדמי) שרוצים להחליפה בסתימה לבנה, או סתימה לבנה ששינתה גוון במהלך השנים, ניתן להחליפה אך אין זה הכרח. ככלל, סתימה יכולה להיות גם 20 שנה ללא צורך להחליפה.

למה לא לבצע מראש טיפול שורש בכל מקרה של עששת ("חור") עמוקה?

סתימה מערבת את החלקים החיצוניים יותר של השן- האמייל והדנטין, בזמן שמוך השן, החלק הפנימי ביותר, נשאר ויטאלי (חי). זאת בניגוד לטיפול השורש בו פולשים למוך השן והשן מאבדת את חיותה.
שן שעברה טיפול שנחשב פולשני כמו טיפול שורש מכל סיבה שהיא, מוצדקת ככל שתהא, תוחלת החיים שלה בפה מתקצרת, הסיכוי שמשהו ישתבש בשנים שלאחר מכן ויחייב את עקירתה הולך ועולה, והיכולת של השן להתמודד עם התנאים בחלל הפה יורדת. זאת בניגוד לטיפול שמרני כמו סתימה בו נשמרת חיות השן, כמות גדולה יותר מחומר השן נשמרת, עם צפי לשרידות גבוהה יותר של השן לאורך שנים. תמיד יהיה אפשר להחליט לחזור ולשנות את תוכנית הטיפול לטיפול שורש במידת הצורך.

שאלה כאן

תשובה כאן

Coi בניית אתרים
דף הבית טלפוןwaze פייסבוק